Kanda Dinda

Friday, June 17, 2011

Bawal Oh Bawal


Assalamualaikum (:

Malam nieyh aku rasa buhsan yang amat. Habis buku-buku motivasi ku baca buku  ilmiah pula aku selak (sandiwara) Kendian, aku belek belek folder pictures yang ada dalam lappy aku nieyh. Belek punya tilik sekali aku jumpa satu folder yang memuatkan pictures aku pakai tudung bawal masa belajar dholo-dholo. Ouh sangat teruk ya, sungguh kali ini aku tak tipu. Aku dengan sebulat hati nak juga cerita pasal tudung bawal ini eventho aku sedar aku tak secantik wanita-wanita yang ada kat luar sana. *kalian patut bersyukur tahuuu (: so sudah jelas lagi terang seperti lampu spotlight lar kan tajuk entry ini tiada kaitan dengan ikan bawal yang masih hidup sihat walafiat berenang-renang di air mahupun yang telah selamat menjadi gulai pedas menjadi kegemaran perut yang berdondang sayang. Bawal yang ingin ku kongsikan di sinilah  ialah tentang sejenis tudung. Semua orang pasti tahu akan kewujudan tudung bawal nie kan even lelaki? (tentulah kami tauuu!) Bagus. Anda mempunyai pengetahuan dalam bidang pertudungan yang sangat mendalam T.T

Sebelum ledakan fesyen bertudung berkembang dengan pesatnya, tudung bawal adalah merupakan pemangkin kepada pelbagai jenis tudung yang terdapat di pasaran sekarang *err. Setahu ak lar -.-“ maka aku juga tidak ketinggalan dalam pemakaian tudung bawal ini . . TETAPI . . malangnya si perempuan tepung gomak ini tidak lah se-ekselen kalian dalam memakai tudung bawal dengan kemas dan cantik. Sila kesian T.T namun kewujudan pelbagai bentuk dan jenis tudung ekspres seperti tudung ekin banyak membantu aku untuk menjalani kehidupan normal sebagai perempuan bertudung dan tidak lagi comot, serabut, selekeh dan bla bla bla . . * Membebel sambil sirih gambang ditonyeh-tonyeh pada gigi yang sememangnya kuning -..- penghasilan selendang yang bervariasi pula merancakkan lagi dunia pemakaian tudung dalam kalangan wanita tidak mengira peringkat usia. (ayat karangan SPM) Wewitttttt :D

Sangat menjeleskan hati dan sanubari ya tatkala juring mata melihat si perempuan –perempuan cantik di luar sana dengan begitu kemas dan ohsem sekali melilit tudung bawal di kepala. Anda hebat. Syabasss inpektor sahab! Oh ya, berbalik kepada cerita asal. Aku nak juga tunjuk pictures merapik aku tueh. Siapa-siapa yang ada sakit jantung, lemah semangat kencing manis mahupun darah tinggi or darah rendah aku nasihatkan tak payah  tengoklah  takut penyakit korang tueh makin melarat-larat. Wuwuwu T___T




g">
Tudiaaaaaaaa.. tudiaaaaaaaaaaa. Siapakah gerangan perempuan ini. Nampaknya beliau menghadapi permasalahan serius dengan pemakaian tudung bawal. Mintak penadol aktip 5 pak cik *nama beliau terpaksa dirahsiakan demi menjaga hati semua pihak T.T





Ok. Tudung yang menggelembung sangat tidak statik dan tidak kemas. Untuk penilaian selekeh gambar ini berjaya memperolehi markah penuh. 5 star! *clap clap*



 
Haha. Eventho buruk pun aku nak jugak  snap picture pakai cermin bagai kan. Thanks Marliniey kasi orang pinjam phone. Harap phone Marliniey tak retak seribu lar yerk. Huhu~


But most of all picture nieyh paling cantekkk. Memang tak boleh lawan larh. Tak caye? Tengok lar dengan mata kepala korang sendiri :D

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.











Terima kasih kerana tak berhenti-henti scroll down bolatkan mata baca entry nieyh. Ouh, anda sangat cool! :D




Sekian. Bye! 













Psssst : Cantik sungguh kan gambar aku yang last tueh kalah mak Jenab nak g bendang. Lalala (':

No comments:

Post a Comment

awak penat-penat baca tak nak bagi sepatah dua kata ke? ^__^ *terima kasih*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...