Kanda Dinda

Tuesday, July 12, 2011

Saya sayang budak senget Nurul Amira :D

Assalamualaikum (:

Hey hey. Selamat berhari Rabu Romeo and Julieto semua! Wordless Wednesday? Tak ada makna nya. Aku nak taip panjang-panjang juga tak kira biar siapa-siapa yang tengok belog aku ni pening kepala, muntah darah, kencing berkelodak  kendian pengsan 40 hari 39 malam. Sedor sedor boleh sambut raya terus kan? *pang sedas* T___T

Hari ini nak hupdate pasal best friend aku masa aku belajar dholo-dholo. Nama dia Nurul Amira tapi kalau nak panggil dia Helijaja pun tade hal punya. Cantik doeh dia wa cakap lu! Kecantikan dia ni semuanya hasil daripada ‘ kecomelan’ aku yang menyerap ke dalam urat saraf beliau sebab dia asek berkepit dengan aku masa sem satu dholo. Kira macam kain batik dicelup ke dalam sungai untuk dibasuh. Meyra kain aku sungai yang memberi rahmat kat orang lain. Perumpamaan sampah *tampar nak? Tak nak. Ok jangan nak masuk peti ais tutup sendiri lar pulak kau perempuan* iya larhhh U__U



Nurul Amira jelmaan Helijaja. aummmm :D


Masa mula-mula aku tengok dia aku macam terpegun tahu. Sies tak tipu. Masa sesi perlantikan AJK paras dekat hostel, aku dilantik jadi S/U paras dia pula jadi Biro Kerohanian. First time jumpa mesti lar malu-malu kucing tutup mulut gigi rongak kan. Tapi bila dah kenal. Hah amek kau! Sama je meghoyan tak hengat donia macam aku ni. Muahahaha *guruh berdentum dentam *




I heart u damn much ^__^


Masa kat hostel, aku selalu tidur lewat dengan dia. Meyra ajak aku tengok cerita hantu. Kalau part yang menakutkan memang aku tutup muka dengan bantal/selimut/jari lar kan. Duk tanya dia “Meyra dah habes dah ke? Dia tengah buat apa?” “ala dia duk main ciku cak je hantu tueh. Tak ada apa-apa pun. Tengah kerat jari” *hebat tak hebat tueh* Y___Y biasa kalau dia ajak aku tengok cerita tengah malam memang dia yang tidur mampus dholo. Aku pula yang terkebil-kebil nak kena shutdown lappy bagai. Tengok cerita hantu kowt. Dah lar malam buta gelap gulita. Memang alih-alih aku tutup gitu je lappy tak ada shutdown shutdown dah. Cepat-cepat masuk dalam selimut pejam mata rapat-rapat. Aku takut ada langsuir datang tegur minta nak berkenalan je. Kang pengsan aku tak bangun-bangun.  *sekeh kepala*

Tangki perut aku nieyh besau gedabak. Kalau nak lawan perut gajah bunting pun ada chance aku nak menang. Bila dah tidur lewat tueh mula lar perut aku ni duk berhiphop, break dance and ber-shuffle bagai. Lepas tueh sibuk lar aku ajak Meyra pergi tandas nak jerang air buat meggy goreng sedap tambah dengan air teo ‘o’ panas. Pukul dua tiga pagi kalau boring tak dapat nak tidur aku dengan Meyra pergi round paras kunun nak ketuk pintu bilik orang kot-kot maseh yang ada bersengkang mata. Haram kejadah lar kan orang tak tidur lagi. Silap-silap hari bulan dorang buka pintu pelangkung aku dengan Meyra dengan botol kicap cap kipas. Kejam nya dunia U___U

Masa sem satu tueh juga aku ada masalah. Serabai gila kot aku. Cengeng nak mampus. Sikit-sikit nanges sikit-sikit tacing. Habes hingus meleleh kat hidung. Tsskkk! Dia lar bantu aku. Kasi semangat kat aku duk pujuk-pujuk aku yang hysteria sedih nak mamp tak hengat dunia tueh. Kalah Britney Spears berlakon, boleh jadi ratu air mata aku ni. Terima kasih awak sebab jaga budak busuk gigi kuning macam saya ni (‘: eh jap . . Britney menyanyi je kan? Tak pernah tengok pun dia berlakon nanges-nanges. Ah salah kasi contoh lagi. Dem! T___T


muka budak omey pergi kelas =D


Ingat lagi kita orang selalu share  makanan. Suka gila kot makan nasi lemak kat cafe hostel dholo. Mak cik tueh buat sedap. Marbeles! Siap beli dua bungkus sorang. Satu untuk bekpes satu untuk lunch. Haha. Ada sekali tueh dia tengah ada paper exam pagi. Dia dah pesan awal-awal dah, balik jawab exam nanti dia nak aku dah siap mandi siap kemas tempat tidur. Aku iya kan aja padahal mata terpejam kemas  macam kena gam cap uhu. Sampai ke sudah aku tak bangun-bangun. Bila dia balik bilik mengucap panjang tengok aku duk belingkar lagi atas katil dengan air liur basi bertepek di pipi pastu tahi mata berkerak je. Dia dah beli bekpes kot. Nasi lemak dua bungkus. Lepas tueh dia buat air tea ‘o’ and kemas katil. Aku sengih je buat mat bersinar-sinar minta simpati. Bangun-bangun isi perut dengan tak mandi hape lagi. Dia jaga aku macam budak kan! Wendu masa tueh *sebak*

Aku ni jenis pemalas nak study atau lebih tepat malas dalam segala hal. Masa last minit lar aku duk lintang-pukang cari buku baru nak tengok bab satu tajuk apa bab dua pasal apa and ada berapa bab semua. Teruk kan? Masehhh (--“) masa paper Office Management (OM) dia lar teman aku baca buku sampai pagi. Paper dia dah habes kot tapi dia sudi teman aku. Dia ngadap games sambil layan cerita Nur Kasih aku pula duk ngadap buku sambil menyumpah-menyumpah banyak sangat benda nak hafal. Padahal salah diri sendiri kot. Huhuu. Terima kasih sebab dia dapat lar jugak aku –A subjek OM padahal aku tak pernah nak fokus pun dalam kelas. Sekali je kot aku baca modul OM tueh untuk final. Dalam kelas aku selalu kena tegur ngan lect sebab tidur. Tsskkkk!

Masa sem satu dah habis kita orang sengaja balek lambat kunun nak have fun lar kan sebelum cuti. Tapi alih-alih aku demam kena ayam pork. Meracau aku menangis. Meyra, Tyrah, Rin and Zaty lar yang jaga aku. Syahdu weyh bila kita tengah sakit tengah susah jauh daripada family and tiba-tiba orang yang baru kita kenal 6 bulan jaga kita macam keluarga sendiri. Sies sampai sekarang aku terharu. Terima kasih banyak banyak banyak banyak awak semuaaaaaa (‘:



Sayang still remember this picture?


Howyek. Gambar masa sem satu kita tengah makan dekat keepsi. Tengah gadoh time ni tapi still buat muka bahagia berpeace bagai. Terima kasih Izzatiey Athieyrah sebab cuba damaikan kami. You are such a sweet gurl! (:



psssttt : kita penah gaduh besar kan Ya? tapi kita bersatu balik and saya harap setiap pergaduhan yang bakal kita lalui bakal mengeratkan kasih sayang antara kita. Love Meyra ^^,



No comments:

Post a Comment

awak penat-penat baca tak nak bagi sepatah dua kata ke? ^__^ *terima kasih*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...